Necessites ajuda?

Necessites ajuda? Truca’ns al 935 954 804
Skip Navigation LinksIniciSeu electrònicaTràmitsTràmits telemàticsFull d'informació ciutadana

11/12/2024

Sol·licitud d'alta al padró d'habitants o de canvi de domicili

FORA DE TERMINI

Darrera data d'actualització:20/09/2019

Òrgan Responsable:Oficines d'atenció ciutadana


Descripció del tràmit
Aquest tràmit us informa sobre com fer la inscripció al padró municipal d'habitants de la ciutat o com fer el canvi de domicili.

Qui ho pot sol·licitar?
Qualsevol persona major de 18 anys que visqui al municipi de Vic.
Menors d’edat casats o emancipats majors de 16 anys, que visquin al municipi de Vic.
Quan es pot sol·licitar?
En qualsevol moment.
Quina és la unitat tramitadora?
Servei d'Atenció Ciutadana.
Formes de tramitació
    Les persones que anteriorment ja han estat empadronades a Vic poden realitzar la nova alta al padró a les oficines següents demanant hora:

    Oficina d'Atenció Ciutadana
    C. de la Ciutat, 1
    Pg. de la Generalitat, 1
    Tel. 938862100
    Adreça de correu electrònic: atenciociutadana@vic.cat
    Demanar hora

    Horaris d'atenció:
    * Oficina d'Atenció Ciutadana de la plaça Major:
    De dilluns a divendres de 9.00 h a 14.00 h
    De dilluns a dijous de 16.00 h a 18.00 h (excepte el període comprès entre l’1 de juny i el 29 de setembre, les vigílies dels dies festius, la Setmana Santa i les festes de Nadal)


    * Oficina d'Atenció Ciutadana de la biblioteca Pilarin Bayés:
    De dilluns a divendres de 9.00 h a 14.00 h (excepte les festes de Nadal i, depenent de les necessitats del servei, els períodes de Setmana Santa i el mes d'agost).
    De dilluns a dijous de 16.00 h a 18.00 h (excepte el període comprès entre l’1 de juny i el 30 de setembre, les vigílies dels dies festius, la Setmana Santa i les festes de Nadal)

      Les persones que s'inscriuen per primera vegada a Vic haurien de demanar hora per correu electrònic a:

      Oficina Municipal d’Acollida
      Edifici del Sucre
      C. de la Llotja, 1, 2a planta (entrada lateral)
      tel. 937027282
      Adreça de correu electrònic: oficinaacollida@vic.cat

      Horari d'atenció:
      De dilluns a dijous de 10.00 h a 13.00 h
      Dilluns i dijous de 16.00 h a 18.00 h (excepte del 4 de juny al 20 de setembre, Setmana Santa, Nadal i vigílies de festiu).
Quan es produeix la caducitat del tràmit?
L’empadronament és permanent, i s’haurà de mantenir actualitzat quan es produeixi algun dels següents supòsits:

* Canvi de domicili de la persona interessada dins del mateix municipi.

* Canvi en les dades de caràcter personal de la persona interessada.

* Les persones estrangeres no comunitàries sense autorització de residència permanent, hauran de renovar cada dos anys la seva inscripció al padró.

* Les persones estrangeres comunitàries, no comunitàries amb permís de residència permanent, i de règim comunitari, amb targeta expedida fa més de cinc anys, hauran de confirmar la seva residència per mantenir-se donades d'alta al padró d'habitants.

* Les persones estrangeres comunitàries o de Suïssa, Noruega, Islàndia i Liechtenstein, no inscrits en el RCE (registre central d’estrangers), també hauran de confirmar la seva residència per mantenir-se donades d'alta al padró d'habitants.

* En els casos de les persones estrangeres que no hagin renovat o confirmat la seva residència en el termini que els hi pertoqui, l'Ajuntament en declararà la baixa per caducitat o bé iniciarà el procediment de baixa d'ofici, d'acord amb els procediments legalment establerts.
Altra informació d'interès
Si una persona canvia de domicili i el domicili nou està en un altre municipi, s'haurà d'empadronar al nou municipi i no és necessari que es doni de baixa del seu domicili antic, ja que aquest procediment ja es porta a terme per la comunicació entre administracions públiques.
Òrgan Responsable
Oficines d'atenció ciutadana