Necessites ajuda?

Necessites ajuda? Truca’ns al 935 954 804
Skip Navigation LinksIniciSeu electrònicaTràmitsTràmits telemàticsFull d'informació ciutadana

27/03/2025

AJUTS. Sol·licitud de bonificació de la taxa de recollida de residus domiciliaris per a persones pensionistes, en situació d'atur i amb discapacitat

EN TERMINI

Darrera data d'actualització:19/04/2022


Descripció del tràmit
Aquest tràmit permet sol·licitar la bonificació de la taxa de residus domiciliaris per a persones pensionistes, en situació d'atur i amb discapacitat.

Amb l'atorgament de la bonificació el titular abonarà una tarifa reduïda de 89,06 € anuals (any 2025) en concepte de la taxa de recollida dels residus domiciliaris (la taxa ordinària de l'any 2025 és de 208,39 €). Podeu consultar la regulació d'aquesta taxa a l'ordenança fiscal núm. 11 de l'Ajuntament de Vic

Qui ho pot sol·licitar?
Les persones que volen tributar la tarifa reduïda de la taxa, han de complir aquests requisits generals:

* En el cas de les persones en situació d'atur han d'estar inscrites com a demandants d'ocupació no ocupats (DONO).

* En el cas de les persones amb discapacitat un grau reconegut d'almenys el 33% .

* La persona sol·licitant ha d'estar empadronada a Vic al menys des del dia 1 de gener de l'any en què sol·licita la bonificació.

* Per a determinar els ingressos bruts es tindran en compte els ingressos i rendes de les persones majors d'edat empadronades a l'habitatge i que no superin aquests imports:
- Per a les famílies d'un sol membre: 1.184 € (1 salari mínim interprofessional)
- Per a les famílies de dos membres: 1.776 € (1,5 del salari mínim interprofessional)
- Per cada membre de més (amb un topall de 2): s'afegeix l'import d'un 0,5 del salari mínim interprofessional (592 €)

* Queden exclosos de la pertinença a la unitat familiar les persones que puguin residir a l'habitatge en qualitat de servei d'assistència o de servei domèstic vinculades professionalment.

* Com a màxim només han de ser titulars d'una finca, que ha de ser la residència habitual, una plaça d'aparcament i un traster.
Quan es pot sol·licitar?
La sol·licitud s'ha de presentar abans del 30 de març de l'any en què es sol·licita la bonificació.

En el cas dels pensionistes i de les persones amb certificat de discapacitat, la bonificació es renovarà automàticament cada any, mentre els beneficiaris continuïn complint els requisits establerts.

Per determinar els ingressos bruts del/la sol·licitant es tindrà en compte el conjunt d'ingressos i rendes de la unitat familiar, corresponents al darrer exercici del qual l'AET disposi les dades per a la seva consulta.

En el cas de les persones en situació d'atur, hauran de sol·licitar la quota reduïda cada any.
Quina és la unitat tramitadora?
L'Àrea Econòmica de l'Ajuntament de Vic
Quin és l'òrgan responsable de la resolució?
L'alcaldessa o el regidor/a en qui delegui.
Quin és l'efecte del silenci administratiu?
El silenci administratiu serà negatiu, sense perjudici dels supòsits de suspensió; mentre l'expedient està en suspens no es compta el temps transcorregut.
Quan es produeix la caducitat del tràmit?
Als 3 mesos a partir de la data de registre de la sol·licitud.
Quin és l'efecte del silenci administratiu?
Contra la resolució, que posa fi a la via administrativa, es podrà interposar recurs contenciós administratiu davant el Jutjat Contenciós Administratiu de Barcelona, en el termini de dos mesos a comptar des del dia hàbil següent al de la seva notificació.

Alternativament i de forma potestativa, es pot interposar recurs de reposició davant el mateix òrgan que l'ha dictat, en el termini d'un mes a comptar des del dia hàbil següent al de la seva notificació.

No obstant es podrà interposar qualsevol altre recurs o reclamació, que consideri oportú, en defensa dels seus interessos.
Formes de tramitació

Sol·licitud, impresos i informació addicional


Recordeu que juntament amb la sol·licitud caldrà que presenteu la documentació especificada a la pestanya de "Documentació", si escau, i que trobareu a la part superior d'aquesta pantalla.