Necessites ajuda?

Necessites ajuda? Truca’ns al 935 954 804
Skip Navigation LinksIniciSeu electrònicaTràmitsTràmits telemàticsFull d'informació ciutadana

24/04/2025

BENESTAR I FAMÍLIA. Sol.licitud de subvenció per a entitats sense ànim de lucre per a la realització de projectes d'interès social

FORA DE TERMINI

Darrera data d'actualització:27/02/2025


Descripció del tràmit
Aquest tràmit permet sol·licitar una subvenció a les entitats sense ànim de lucre per a la realització de projectes d'interès social.
Qui ho pot sol·licitar?
Entitats sense ànim de lucre que realitzin projectes o activitats d’interès públic o social a Vic que complementin i donin suport a serveis de competència municipal en aquest àmbit i que s’enquadrin en alguna de les següents línies de subvenció:

• Línia 1. Activitats i projectes puntuals de l’entitat

Actuacions i activitats que organitza l’entitat i que són activitats destinades a donar a conèixer l’entitat i fomentar la participació i coneixement de l’entitat a la ciutadania i als seus associats.

Així com, actuacions i activitats que tenen per objectiu que col·lectius de diferents perfils participin dels projectes amb l'objectiu de promoure la inclusió i la cohesió social a la ciutat.

L'import a concedir per cada projecte serà del 80% del pressupost presentat, amb un pressupost màxim de 5.000€.

• Línia 2. Projectes continuats i d’impacte directe a col·lectius vulnerables

Projectes socials que tinguin com a objectiu la millora de les condicions de vida de les persones, el seu progrés social, la lluita contra els factors que les situen en risc d’exclusió social i vulnerabilitat i el combat de les desigualtats.

L’import màxim a concedir per cada projecte serà de 20.000€ i en cap cas podrà superar el 80% del pressupost presentat.

Quan es pot sol·licitar?
El termini de presentació de sol·licituds és del 12 al 26 de març, ambdós inclosos.
Quin altre tràmit s'ha d'haver fet anteriorment?
L'entitat ha d'estar degudament constituïda i inscrita al registre oficial corresponent i al Registre Municipal d'Entitats de Vic.
Quin és el termini de resolució?
El termini màxim per dictar resolució definitiva serà de 3 mesos a comptar des de la finalització del termini de presentació de sol·licituds.
Quina és la unitat tramitadora?
Benestar i Família.
Quin és l'òrgan responsable de la resolució?
L'Alcalde, a proposta de l'òrgan col·legiat que valorarà les sol·licituds.
Quin és l'efecte del silenci administratiu?
La manca de resolució, dins del termini de 3 mesos, legitima les entitats beneficiàries a entendre com a desestimades, per silenci administratiu, les seves sol·licituds de subvenció.

Quins recursos es poden interposar?
Contra aquesta resolució, que posa fi a la via administrativa, es podrà interposar recurs contenciós administratiu davant el Jutjat Contenciós Administratiu de Barcelona, en el termini de dos mesos a comptar des del dia hàbil següent al de la seva notificació.

Alternativament i de forma potestativa, es pot interposar recurs de reposició davant el mateix òrgan que l'ha dictat, en el termini d'un mes a comptar des del dia hàbil següent al de la seva notificació.

No obstant es podrà interposar qualsevol altre recurs o reclamació, que consideri oportú, en defensa dels seus interessos.
Formes de tramitació
Per a tramitar telemàticament cal que disposeu d'un certificat digital. Podeu consultar els certificats digitals admesos en l'apartat "Relació de certificats digitals i signatures electròniques admesos".

Inicieu la tramitació, a continuació empleneu el formulari web i adjunteu-hi la documentació que s'assenyala en l'apartat "Documentació".