Sol·licitud del certificat digital IdCAT


Nivell 1. Informació
Descripció del tràmit
Aquest tràmit us permet sol·licitar el certificat digital IdCAT.

L'idCAT és un certificat digital per identificar-se a Internet, que expedeix l'Agència Catalana de Certificació de la Generalitat, a través de totes les entitats de Registre idCAT. L'Ajuntament de Vic és una Entitat de Registre idCAT, això vol dir que actua de gestora de l'Agència Catalana de Certificació i la ciutadania s'hi pot adreçar per demanar la signatura digital.

L'idCAT permet operar amb diferents administracions i, a més, assegura la integritat de les dades que envieu, així com la seva confidencialitat, ja que està emès pel Consorci Administració Oberta de Catalunya - Consorci AOC.

També permet fer altres operacions, com ara signar correus, documents electrònics i formularis web. Sense la signatura electrònica els tràmits telemàtics no tenen validesa, ja que la xarxa electrònica no ofereix el nivell de seguretat necessari per garantir les vostres dades.

Aquest certificat és personal i intransferible. Si sospiteu que algú podria fer-ne ús, truqueu al 902 901 080 i sol·liciteu la seva suspensió.

També podeu trucar al 902 901 080 per a consultes o enviar un correu electrònic a suport@aoc.cat.
Qui ho pot sol·licitar?
Qualsevol ciutadà major d'edat que desitgi fer tràmits en línia i s'acrediti mitjançant DNI, passaport, NIE o DNI d'altres països (països membres de l'acord Schengen).

La documentació ha de ser vigent o estar en procés de renovació. En el cas d'aportar el NIE sense fotografia, caldrà aportar, a més, un altre document oficial en què aparegui la fotografia per garantir la identitat.
Quan es pot sol·licitar?
En qualsevol moment.
Quin cost té i com es pot fer el pagament?
Aquest tràmit és gratuït.
Quin és el termini de resolució?
Un cop presentat el DNI o document identificatiu (targeta de residència, passaport....) l'operador/a d'idCAT us validarà la vostra sol·licitud i us entregarà una acta de compareixença (que haureu de signar), document en el qual hi haurà les instruccions corresponents per la instal·lació del certificat que conté la signatura digital.

Disposeu de 90 dies de 10 intents a partir d'haver validat la vostra sol·licitud en una Entitat de Registre idCAT per descarregar el vostre certificat idCAT. Un cop esgotat el termini o els intents, haureu de desplaçar-vos a una Entitat de Registre idCAT i repetir el procés de sol·licitud.
Formes de tramitació
Sol·licitud prèvia en línia:

Cal entrar a la pàgina web: www.idcat.cat i a la pestanya on diu: "obtenir el certificat", llegir tota la informació, omplir tots els camps que demana emplenar, i completar el procés de sol·licitud correctament. (Si podeu us imprimiu el justificant conforme heu fet la sol·licitud) .

Després cal adreçar-se presencialment a:
Oficina d'Atenció Ciutadana de la plaça Major, c. Ciutat, 1.
Oficina d'Atenció Ciutadana del Remei, c. Virrei Avilés, 34.

Presencialment:

Oficina d'Atenció Ciutadana de la plaça Major.
C. Ciutat, 1.

Oficina d'Atenció Ciutadana del Remei
C. Virrei Avilés, 34.
Altra informació d'interès
Amb quins organismes es poden fer tràmits? Quins tràmits es poden fer?
  • Ajuntaments i altres ens locals: padró municipal d'habitants, llicències d'obres, illes de vianants...
  • Generalitat de Catalunya: portal e-tributs, portal de subhastes electròniques, Oficina Virutal de Tràmits, etc.
  • Administració Estatal: declaració de la renda, sol·licitud d'informe de vida laboral, Seguretat Social, correus, etc. Adreça Electrònica Viària (Dirección Electrónica Vial) DEV (Del Ministeri de l'Interior) us permet rebre, via Internet amb avís a la vostra adreça de correu electrònic i al vostre telèfon mòbil (SMS), notificacions de procediments sancionadors i avisos i notificacions del vostre interès (quan caduca el permís de conduir, la ITV del vostre vehicle o l'assegurança).

També us permet signar digitalment documents, factures, autoritzacions, correus electrònics, etc.

Podeu veure altres entitats de registre idCAT que emeten certificats digitals a la comarca d'Osona a la següent web:

www.idcat.cat/ciutada/consEntitat_inicio.do

  • Per més informació podeu consultar el web de: www.idcat.cat


  • IdCAT mòbil
    És un sistema d'autenticació alternatiu als certificats digitals que està basat en l'enviament de contrasenyes d'un sol ús al telèfon mòbil. És un sistema segur i gratuït que ofereix el Consorci d'Administració Oberta de Catalunya (AOC) i no requereix la instal·lació de cap programari ni recordar cap contrasenya.

    La sol·licitud d'alta la podeu fer des de la pàgina https://idcatmobil.seu.cat les persones que disposin de DNI o de certificat digital (majors de 16 anys). Les persones que no en tinguin, l'haureu de sol·licitar presencialment a l'Ajuntament de Vic o a les altres oficines habilitades.

    Ajuntament de Vic Ajuntament de Vic